Huijerbedrijf Makeover

Huijerbedrijf MAKEOVER

Bij veel bedrijven is in de afgelopen decennia een mix ontstaan van allerlei systemen op het gebied van Huijerbedrijf. Sommige van deze systemen worden in leven gehouden omdat klanten er specifiek om vragen. Om die reden zijn bijvoorbeeld telex en X.400 nog lang niet uitgestorven en vaak verregaand geautomatiseerd.

Door de gebruikersvriendelijkheid van het apparaat is er op bijna elke afdeling wel een fax verschenen. De inkomende en uitgaande berichten op deze faxapparaten worden slechts zelden gearchiveerd en raken dan ook met regelmaat zoek. Automatisering van inkomend faxverkeer is bij niet veel bedrijven echt doorgezet.

Het aantal GSM toestellen is in de afgelopen jaren gestadig gegroeid en hoewel men weet dat het best wel duur is, heeft men bijna nooit een goed overzicht, ook al omdat de GSM-nota’s voor niet-ingewijden nauwelijks te lezen zijn. Door nieuwere technieken zoals SMS en MMSC krijgen de medewerkers ook inkomende berichten op hun mobiele telefoon. Deze berichten worden zelden opgeslagen (hoe?) en belangrijke zakelijk informatie kan dus verloren gaan.

Uiteraard heeft elke medewerker de beschikking over een vaste telefoon op het bureau en hebben medewerkers die binnen het bedrijfspand mobiel moeten zijn daarnaast ook vaak nog een DECT toestel. Al deze toestellen zijn aangesloten op een bedrijfstelefooncentrale(PABX) die zeer veel faciliteiten in zich heeft waarvan er maar enkele worden gebruikt.


Dan moeten al die systemen en apparaten beheerd worden, hetgeen per systeem of apparaat specifieke kennis vereist en ook veel menskracht kost. Doordat zowel de menskracht als de kennis in zekere mate ontbreekt, wordt uit de systemen en apparaten zeker niet het maximale gehaald en daarmee worden gedane investeringen niet volledig verantwoord.

Op alle systemen en apparaten kunnen onderhoudscontracten afgesloten zijn. Deze contracten worden afgesloten voor een bepaalde periode en worden stilzwijgend verlengd. Ze moeten zeer regelmatig op hun relevantie worden beoordeeld. Niet zelden betalen bedrijven enorme bedragen aan onderhoud op apparatuur die er allang niet meer is.


Daarnaast is er in de buitenwereld een veelheid aan producenten, leveranciers en providers, die allemaal beweren dat zij en niemand anders de beste producten en diensten leveren voor de beste prijs. Omdat ze het allemaal zeggen, kan het dus niet waar zijn…. Bij de mobiele providers alleen al kunt u kiezen uit meer dan 100 abonnementsvormen en tariefconstructies.

Als u uw organisatie in het bovenstaande geheel of gedeeltelijk herkent, en u heeft de indruk dat uw Huijerbedrijf omgeving efficiënter en goedkoper kan worden ingericht, dan zou een Huijerbedrijf Makeover (TeMa) voor u een passende oplossing kunnen zijn.

Bij een TeMa worden alle aspecten van Huijerbedrijf in kaart gebracht en wordt er een voorstel gedaan voor volledige geautomatiseerde integratie van alle mogelijke Huijerbedrijf systemen en apparaten. Hierdoor wordt een zeer hoge efficiency bereikt tegen zo laag mogelijke kosten.

Het gaat te ver om alles op deze pagina tot in detail te beschrijven. Wij zijn uiteraard gaarne bereid om alles in een afspraak met u toe te lichten. Gebruik hiervoor a.u.b. het “Vraag Informatie” formulier.

DD Huijerbedrijfsadvisering heeft in het recente verleden diverse bedrijven geheel gereorganiseerd op Huijerbedrijf gebied, hetgeen heeft geresulteerd in zeer tevreden klanten.