Unified Messaging

Bij zeer veel bedrijven lopen de diverse stromen van berichtenverkeer via even zoveel kanalen:
-Spraakverkeer via de vaste of mobiele telefoon en voice mail
-Inkomende post via de postmap
-Faxverkeer via faxapparaten
-Telexverkeer via telexapparaten
-E-mail verkeer en agenda-afspraken via de e-mail servers
-SMS berichten via de mobiele telefoon
-Webmail via het Internet


Er wordt nog zeer veel geprint en bewaard en het papierloze kantoor lijkt verder weg dan ooit. Daarnaast komen er steeds meer mobiele applicaties bij met bijv. MMSC, PDA’s etc. en worden ook grotere bestanden zoals afbeeldingen en bewegende beelden via een E-mail bericht als attachment aangeboden.

Gebruikers moeten hierdoor constant hun weg zoeken op de locaties waar deze berichten zijn opgeslagen en belangrijke informatie is soms onvindbaar geworden. Zo wordt bijvoorbeeld inkomend faxverkeer slechts zelden efficiënt gearchiveerd.

Door al deze vormen van berichtenverkeer te integreren, en één “opslagplaats” voor alle berichten te maken, wordt het veel eenvoudiger berichten en bestanden overzichtelijk op te slaan en terug te vinden. Hierdoor wordt zeer veel tijd bespaard en zullen berichten niet meer verloren raken.

Hiervoor is een Unified Messaging Systeem (UMS) systeem noodzakelijk.

In een tijd dat iedereen overstelpt wordt met veel berichten via diverse kanalen is de vraag naar één mailbox toegenomen. Bovendien verwachten uw contactpersonen snel antwoord. Berichten moeten snel en eenvoudig te verwerken zijn en niet alleen op kantoor, maar overal. Eén telefoontje is al voldoende om uw mailbox te raadplegen.
Met een UMS beschikt u over één messaging platform waarbij u uw voice, fax, SMS en E-mail berichten kunt benaderen en verwerken via uw PC (desktop) of via uw vaste of mobiele telefoon-toestel.
Met behulp van een UMS blijft u altijd en overal op de hoogte van de berichten die voor u zijn binnengekomen en kunt u ook op de gewenste manier reageren. Er gaat geen bericht meer voor u verloren en u ontvangt ieder bericht op tijd. Om het even waar u zich bevindt; u bent er steeds voor uw klanten.

Unified Messaging geeft u lokatie-onafhankelijkheid, het verhoogt uw beschikbaarheid en verbetert uw response.

Het inrichten van Unified Messaging voor een bedrijf vereist kennis van alle vormen van berichtenverkeer en archiverings-methodieken. DD Huijerbedrijfsadvisering is bekend met alle mogelijkheden en we kennen alle spelers in de markt van Unified Messaging. Wij onderkennen de behoeftes van de klant en selecteren daaruit de voor die klant meest geschikte oplossing. Uiteraard begeleiden we het implementatie traject, schrijven gebruikershandleidingen en geven gebruikersopleidingen – uiteraard alles op aangeven van de klant.